Níže uvedené příklady jsou jen ("historickým") minimem - každý školní rok připraví každý vyučující alespoň jeden projekt, tedy jich tady k 2.2.06 nejméně 30 chybí...
Rádi bychom vás seznámili s některými projekty, které se na ZŠ Staré Hobzí uskutečnily
POMÁHÁME MY I OSTATNÍ - projekt 9. ročníku v soutěži společnosti České Švýcarsko, o.p.s., 11.10.2004
vítězství našeho týmu v celorepublikové soutěži a postup do evropského kola
skvělý úspěch našeho týmu v celorepublikové soutěži
Seminární práce - 9. třída DĚJEPIS (události okolo Mnichova)
Matematická soutěž
Na níže uvedených odkazech můžete shlédnout početní úlohy, které řešili žáci 8. až 9. třídy v matematické soutěži. Zadání úloh: 8.třída, 9. třída
Historický zeměpis
(poznámka: název projektu berte jako "básnickou licenci" nikoliv jako termín v doslovném významu)
Zadání (stáhnout zadání *.doc + *.xls jako soubor *.rar nebo *.zip)
Vypracování 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída
ve formátu *.doc -> zabaleno *.rar 6. 7. 8. 9.
(projektové vyučování)
Datum zahájení: 14.2.2002
Datum ukončení: 15.5.2002
pilotní projekt - autor/vedoucí: Mgr. Zbyněk Zeman
Vedoucí projektu
Vypracovává projekt, který předkládá k posouzení vedení školy a vyučujícím, jimž navrhuje v akci účast; případné připomínky do projektu zapracuje (pokud v diskusi nevyplyne jejich irelevance).
Koordinuje činnost jednotlivých vedoucích a tříd, zpřesňuje dílčí postupy a nároky.
Vedoucí oblastí
Rozpracují požadavky projektu pro svůj předmět, instruují a vedou žáky, určují podíl společné a samostatné práce, stanoví úkoly plněné žáky ve vyučovacích hodinách i úkoly pro práci mimo výuku. V oblasti heuristiky směřují žáky k tomu, aby využívali i jiné prameny než jen učebnice (PC, Net, publikace z knihovny ad.). Dbají na to, aby každý žák obdržel a splnil alespoň jeden dílčí úkol.
Ve třídě bude ustanoven vedoucí třídního projektu z řad žáků, popř. další žáci odpovídající za jednotlivé oblasti (např. práce s atlasy a mapami; vypracování výpisků, kontrola věcné správnosti aj.)
Děti by měly získat zkušenost, že záleží na výkonu každého člena týmu, že teprve z výsledků jednotlivých žáků bude složen výsledek celkový, že kvalita práce třídy ovlivní kvalitu celého projektu. Další podstatnou složku tvoří mezipředmětové vztahy.
Zeměpis
Děti uvedou obvyklé údaje: povrh (vodstvo, horstvo, nížiny…) a členitost (poloostrovy, ostrovy, souostroví, průplavy, průlivy, moře…), podnebí, vegetační pásma, rozdělení, rozloha, obyvatelstvo, popř. název státu, zřízení, hlavní město, správní členění, měna, hospodářské údaje (průmysl, zemědělství, export, import), zvláštnosti a zajímavosti. Jejich rozsah a obsah určí vedoucí oblasti, který popř. dle svého uvážení zařadí i výše neuvedené údaje a informace.
Dějepis
V této oblasti čekají na každou třídu 2 úkoly. První, obsáhlejší, se bude týkat země (kontinentu), který sama zvolila v části zeměpis. Její historii zachytí třída v období tvořící náplň výuky v odpovídajícím ročníku:
6. třída – pravěk/starověk (lze i jen jedno období)
7. třída – středověk/raný novověk (lze i jen jedno období)
8. třída – dějiny 18./19. století (lze i jen jedno období)
9. třída – dějiny 20. století
Druhý úkol bude podstatně stručnější – v odpovídajícím historickém úseku zachytí i dějiny země (kontinentu) ostatních tříd.
Český jazyk
Z hlediska stylového půjde o styl prostě sdělovací s prvky stylu odborného (zj. uplatnění termínů, neosobních vazeb apod.). Ze slohových útvarů by měly být využity zj. výklad, referát a popis.
V oblasti ČJ proběhne jazyková a formální redakce; z hlediska formy by mělo být dosaženo obdobné skladby jednotlivých částí.
Německý jazyk
Do němčiny bude přeloženo stručné resumé (jeho obsah konzultovat s vyučujícími zeměpisu a dějepisu), dále pak popisky jednotlivých obrázků, map, grafů, příloh.
Informatika
Zabezpečí využití PC (výukové programy, CD-ROM) a Internetu jako zdrojů informací. Dalším úkolem bude vytvoření finální grafické podoby výstupů celého projektu (sazba a lom textů, tvorba grafů, skenování map atd.).
Posledním úkolem bude převod do html podoby a umístnění výstupů projektu na webových stránkách školy.
Další předměty
V případě zájmu vyučujících dalších předmětů je jejich účast vítána! Např. podrobné informace (parametry, konstrukce, vývoj) o velmi významném objevu (parní stroj…), o důsledcích jeho využívání; informace o zpracovatelském průmyslu, o technologii výroby atd. Účastnit se lze i jen s jednou třídou (ostatně u chemie přicházejí v úvahu jen 8. a 9. třída). Zpět