Textové pole: Soutěžíme se Slonem...

     A je tu šestá, tedy závěrečná část naší hry.Páté kolo bylo náročné, jak jsem vyrozuměla z vašich ohlasů, ale bojovali jste statečně. Předběžně jsem si spočítala výsledky: v 1.kategorii jsou 4 z vás na první pozici, ve 2.kategorii je rozdíl mezi prvním a druhým jen velmi těsný. Rozhodnutí tedy padne v tomto kole a je pouze na vás, jaké umístění si ze hry odnesete.

 

Správné odpovědi 1.kategorie:1B,2C,3C,4A,5C,6B,7A,8C,9dva,10např.99+(9:9), ale možností bylo mnoho a vy jste mě mile překvapili, jak jste si dovedli s devítkami pohrát

 

Výsledky 1.kategorie: Šárka Jirmusová-8,Michaela Cvrčková-10,Ondřej Lička-9,Ivana Rodová-9,Martin Leitkep-9,Barbora Klimešová-9,Lucie Fišerová-6,Veronika Kandusová-7,Ivana Habrová-9bodů

 

Správné odpovědi 2.kategorie:1C,2A,3A,4C,5B,6B,7C,8B,9tento úkol spočíval v tom, že řada písmen byla počátečními písmeny slov číselné řady první, druhý, třetí, čtvrtý…ono chybějící písmeno si už dosaďte sami,10brambor

                                    

Výsledky 2.kategorie.Lenka Fučíková-6,Miroslav Táborský-4,Karel Šulista-8bodů

 

 

6.kolo soutěže

 

1.kategorie

 

 

1.Hunové byli

   a)kmen, který se usídlil na území dnešního Maďarska, odtud název Hungaria

   b)pastevecko-kočovný kmen ze střední Asie

   c)ironický název pro Puny

 

2.Mozaika

  a)byl obraz malovaný do vlhké omítky

  b)byl obraz z různobarevných střípků

  c)byl obraz vytvářený pomocí barevných skleněných výplní v okně

 

3.První koňská železnice v Evropě vedla

   a)z Prahy do Českých Budějovic

   b)z Českých Budějovic do Lince

   c)z Dačic do Starého Hobzí

 

4.Nejteplejší oceán na Zemi je

   a)Indický

   b)Tichý

   c)Atlantský

 

5.Svou rozlohou se Mexiko nejvíce přibližuje

   a)Indonésii

   b)Kanadě

   c)Brazílii

 

6.Farizejský

   a)je člověk, který se vzdělával na faře

   b)je člověk, který nedokončil bohosloveckou fakultu

   c)je člověk falešný, nepravý

 

7.Kromě mnoha jiných zvířat uctívali Egypťané jednoho brouka. Kterého?

 

8.Který ze savců má nejdelší dobu březosti?

 

9.Sečtená léta Jirky a jeho dcery dají 31.Jirka je přesně o 30 let starší než jeho dcera. Kolik                           

   roků je dceři?

 

10.V závodě byl Jarda rychlejší než Jan, Dana porazila Petra, ale prohrála s Janem. Kdo byl

      poslední?

 

 

 

2.kategorie

 

1.Jan Lucemburský padl

   a)v bitvě na Moravském poli

   b)v bitvě u Kreščaku.

   c)v bitvě u Slavkova

 

2.Námořní spojení z Atlantského oceánu do Tichého oceánu umožňuje

   a)Suezský průplav

   b)Gibraltarský průliv

   c)Panamský průplav

 

3.Šalamounský výrok je takový, který je

   a)moudrý

   b)ironický

   c)lživý

 

4.Mohl se Shakespeare podívat prvním hvězdářským dalekohledem, který sestrojil G.Galilei?

   a)ano, v tu dobu spisovatel žil

   b)ne, tehdy byl spisovatel již mrtev

 

5.Jeden z nejslavnějších obrazů světa je Mona Lisa.Malíř se jmenoval

   a)Rembrandt van Rijn

   b)Tizian

   c)Leonardo da Vinci

 

 

 

6.Když vydal Daniel Defoe svého Robinsona, mohl si tuto knihu přečíst J.A.Komenský?

   a)ano, Komenský byl obdivovatelem tohoto autora

   b)ne, kniha vyšla až po smrti Komenského

 

7.Které zvíře poskytuje kožešinu zvanou hermelín?

 

8.Co nebo kdo je hvízdák?

 

9.Tomáš je mladší než Růženka, ale starší než Vláďa a Jarda.Růženka je mladší než

   Zuzana, ale starší než Jarda.Jarda je mladší než Jirka.Zuzana je starší než Růženka,

   ale je mladší než Jirka.Jirka je starší než Tomáš. Kdo je nejstarší?

 

10.V Zemi pohádek stojí pomeranč 24 korun, mandarinka 30 korun, grep 12 korun. Kolik

      stojí banán?

 

 

     Tak, to už je opravdu vše.Je to už 6 měsíců, co jsme započali s naší hrou, a nyní se setkáváme naposledy.Výsledky vám oznámím v závěru školního roku, ale doufám, že vaše umístění pro vás nebude až tak důležité.Alespoň pro mne ne. Stále si totiž stojím za názorem, že podstatnější bylo to, že jste se dozvěděli něco nového a zajímavého a že jste si, byť někdy s pomocí druhých, rozšířili svůj obzor.

     Děkuji vám za snahu, za účast i za radost, kterou jste mi dělali.

                                                                                                                                   

JC 

 

 

Cyklisti     pozor!

Jak samozřejmě všichni víte, je již nějaký ten čas venku hezky, takže to skoro každého láká, aby si šlápnul do pedálů. Já mezi vás samozřejmě patřím. A právě díky tomu jsem ten, který ví, o čem mluví, když vám teď bude radit.

Pokud se chystáte jet kamkoli na kole, měli byste myslet hlavně na technický stav vašeho „vozidla“, ale nejen na ni, protože pokud uděláte jakoukoli chybu, bude vám kolo, které je v pořádku zcela k ničemu. Vím moc dobře, že skoro každý vypadá v cyklistické přilbě opravdu blbě, ale věřte mi, že vám někdy může ušetřit pár stehů. Na kolo se ani moc nehodí chrániče kolen, loktů a podobně, ale  díky nim můžete předejít i dost hlubokým odřeninám nebo kamínkům zadřeným v kůži. Mám z toho pro vás krátké zhodnocení: NA KOLE SICE BUDETE VYPADAT BLBĚ, ALE ZATO POJEDETE BEZPEČNĚ!

Na začátku jsem psal, že vám technický stav kola může být v některých případech k ničemu, ale na druhou stranu jsou zase případy, kdy právě díky špatnému technickému stavu můžete skončit třeba se zlomenou klíční kostí. Takže si radši před každou jízdou kolo řádně zkontrolujte a pokud na něm najdete nějakou závadu, tak na něm samozřejmě nejezděte.

Někteří z vás si možná mysli, že tady píšu hlouposti, protože zrovna vám se „určitě“ nemůže nic stát, ale to jsem si myslel taky a všichni víte, jak jsem dopadl!

Kolík

 

 

Škola a

Musím se přiznat, že i v současnosti mě zamrazí při vzpomínce na první den ve škole. Tenkrát – a možná, že i teď – jsem byl vyjevený jelimánek, který znal ze školky jen několik dětí a paní učitelku. V doprovodu rodičů jsem prošel několika dveřmi a octnul se ve třídě plné cizích dětí a dospěláků. Nevěděl jsem, co si o tom mám myslet. Napadaly mě hrůzostrašné myšlenky: např. že se ztratím v útrobách téhle „obrovské budovy.“

Ve třídě jsem si kupodivu našel velmi rychle kamarády, s nimiž vycházím skvěle i v současnosti. Nevyskytovala se však jen samá pozitiva. Díky své minimální průbojnosti jsem byl částečně odříznut od starších spolužáků. To mě samozřejmě velmi deptalo.

Z hlubin školství se na mě vyřítil další temný přízrak. Bylo to zkoušení, pokud se tomu může v 1. třídě takhle říkat. Ačkoliv jsem neměl problémy se známkami ani s učiteli, vyvolávalo to ve mně značnou nechuť ke škole.

Ocitám se ve druhé třídě a mohu říci, že krize je překonána. Doufal jsem v začátek období, které bude prýštět úspěchem a prosperitou. Několikrát jsem sice narazil, ale vždy mi na mysl přišlo: „popojedeme.“ Taktéž se podařilo upevnit kamarádské vztahy se spolužáky, byla to pohodička.

Devátá třída je takovou předzvěstí blížících se změn. Myslím tím výběr dalšího vzdělání a rozchod s lidmi, které už tak dlouho znám a mám je rád. Položme si otázku: Co je to vlastně škola? Budova? Ne! Podle mého názoru školu tvoří žáci, kteří se tam učí – občas mučí, a učitelé, kteří občas odcházejí taktéž zdrceni. Tvrdím, že tato škola je dobrá v našem slangu „moc líbit“, a proto mi bude scházet.

Zbývají dva měsíce a na plátně se zjeví nápis GAME OVER. Za těch 9 let jsem poznal, že existují lidé, s nimiž lze perfektně vycházet, ale poznal jsem i ty, kteří mi otevřeně lezou na nervy. Samozřejmě oni poznali i mě. Je to obousměrné. Co říci závěrem? Říkám to naprosto upřímně: „Není čas krvácet, setřeme slzu a popojedeme.“

 

 

 

Diktátorský režim-odporný výklad

Podle Mgr., Ing., Mudr., Prof., Phdr., Dr. Hovado

Většina lidí si myslí, že diktátorský režim je problémem pouze některých států čí zemí, ale skutečnost je jiná. Nebudeme chodit kolem horké kaše a rovnou si nalijme čistého vína, přátelé.

Diktátorský režim se totiž uplatňuje již na základních školách na ty nejmenší děti, ale i na ty starší. Nejčastěji se takto chovají učitelé českého jazyka, kteří svým diktátem moří většinou každý týden, a to každého žáka bez výjimky. I když je to pro žáky skličující, neznají učitelé slitování.

Nejde ale jen o češtináře. Zeměpisáři , přírodopoisáři, němčináři, fyzikáři… jsou podobní nebo dokonce horší. Nutí totiž žáky naslouchat svým diktátům, i když je to žákům doslova proti srsti.

A aby toho nebylo málo, v nedávné době se mi podařilo zjistit, že k takovémuto diktátorství nedochází nejen na školách všech typů, ale i na úřadech, v kancelářích, ministerstvech… V tomto případe jsou cílem většinou sekretářky, které jsou nuceny poslouchat zapisovat nezáživné diktáty svých nadřízených, což je samozřejmě velice psychicky náročné.

Takovýchto případů by se našlo ještě mnoho, ale tím bych asi zaplnil mnohé stránky vašeho oblíbeného časopisu.

Děkuji vám za pozornost a zase někdy naschle!

 

(Pozn.: Tento článek není nijak zaměřen proti žádné osobě a vznikl pouze za pokusu recesionisticky zlehčit vážnou věc. Neberte jej prosím vážně. Za případnou psychickou újmu se Vám předem omlouvám. Děkuji za pochopení)

Kolík

 

 

Drogová prevence

Drogy, to je jak jistě všichni víte celosvětový problém. Ještě před deseti roky byly drogy záležitostí velkých měst. Kdežto dnes se drogy dostávají i do tak malých škol jako je třeba ta naše. A to je hlavní důvod proč již druhým rokem naši školu navštěvuje paní Havlová, která se problematikou drog zabývá již řadu let. Svoje zkušenosti se snaží rozdávat dále, jednou z jejích aktivit je již zmíněné navštěvování škol, na kterých přednáší. Na naší škole byla poprvé před rokem kdy přednášela osmé a deváté třídě. Tento rok naši školu navštívila podruhé, s devátou třídou pokračovala tam kde minulý rok skončily a s osmou třídou začala od začátku. Ale něco se přece jenom změnilo, oproti loňskému roku se na přednášku platilo dvacet korun. I když to není nějaká hrozná suma a neslyšel jsem žádné námitky ze strany žáků, tak je smutné, že se na takovéto věci nenajdou volné prostředky, například ze státní pokladny. Drogy jsou rozhodně problém, který by se neměl ignorovat a podceňovat. A tak nevím proč by první krok neměl udělat třeba stát. Tím prvním krokem by mohli být zrovna podobné přednášky.

Myslím si, že tyto přednášky se opravdu vyplatí, ale stejně se musí každý rozhodnout podle svého, jestli si zničí život pro několik minut bílého štěstí.

 

 

 


V        tip              příloha          XI


 

Většinu z nás již vojna nečeká, ale pojďme se jí alespoň zasmát

V cizinecké legii: „Já vstoupil do armády, protože nemám ženu a miluju válku.“ „U mě je to přesně obráceně-já ženu mám, ale miluju klid a mír.“

Mezi kanibaly: „Náčelníku, dnes bude k obědu trhanec.“ „Jak to?“ „Grilovali jsme jednoho žoldnéře a on měl v kapse granát!“

Při prohlídce hradu stojí Pepíček dlouho před rytířským brněním, aby pak mohl moudře říct: „Být já Žižkou, šel bych na ty křižáky s elektromagnetem…“

Kdo může i generálovi zavelet k zemi?-lahvinka čtyřhvězdičkového koňaku

„Tak vy tvrdíte, že vám desátník Woczasek natrhl ucho, vyrazil zub a zlomil dvě žebra? Proč jste si proboha neztěžoval dříve!?!?!“ „No já jsem si pořád říkal, že to bylo jen tak z legrace.“

„Proč mají vojáci zlaté nebo stříbrné knoflíky?“ „Aby si mohli zapnout blůzu.“

Jaký je rozdíl mezi válkou a biografem?-Žádný. Ta nejlepší místa jsou vzadu.

Důstojník na ulici napomíná bažanta: „Neměl jste mě pozdravit?!?“ Vojín se na chvíli zamyslí a pak se nechápavě ptá: „Vážně, a od koho?“

U odvodu: „Prodělal jste nějaké dětské nemoci?“ „Ano. Zarděnky, záškrt a kapavku.“

„Pane doktore,“ povídá u odvodu jeden vykrucující se mladík „já mám cukrovku!“ „Gratuluji!“ odpovídá mu dobrotivý lékař, „Vy budete mít ale tuze sladkou vojnu!“

„Na měsíci je vojenský výcvik vyloučený!“ „A proč proboha?“ „Dovedeš si představit, kdyby četař zavelel: K ZEMI!“

Generál si nadšeně nechal nastoupit svá vojska a hrdě pravil: „Narodil se mi syn, vojáci! Děkuji vám!“


Kolík

 

 

O sportu

Mým koníčkem je zápas ve volném stylu, ale obyčejně se zase začneme rvát. Ve sportu je možné všechno. Dokonce i ženské mužstvo. Košíkovou pěstují jen velké osobnosti. Horolezectví je vrcholový sport. Když se dva perou, je třetí rozhodčí. Splavy regulují hlavně říční proud a také kajakáře. Boxer je dražší než cyklista, protože potřebuje na vítězství více kol. V řeckořímském zápase zvítězili Řekové nebo Římané. V historii žádného sportu neexistuje tolik velkých postav jako právě v košíkové. Horolezec je také dololezec. Nejoblíbenějším sportem všech soch je jízda na koni. Když se cyklista dostane na šikmou plochu, stane se dráhařem. Patřil k nejlepším v doping-pongu. Bobista se musí držet svého koryta. V krasobruslení patří do volné jízdy skoky, piruety, krokové variace a volný pád. Boxer pozná, jestli boxoval dobře, když se podívá do zrcadla. Sportovní potápěči jsou v cíli na dně. Šachisté nejsou galantní. Když je zle, tak za jezdce obětují i dámu. Box je sport, který zkoumá pevnost materiálu, ze kterého je člověk.

 

 


 

Fotbal s Rakouskem

 

 

16. 5. jsme hráli kopanou s Rakouskem.

Ti přijeli v devět hodin a kolem půl desáté se začalo.

Ve Starohobezkém týmu hráli páťáci, sedmáci, osmáci a deváťáci.

Myslím, že jsme hráli docela dobrý fotbal, jenomže gól jsme nedali a proto jsme prohráli 1:0.

Celou dobu se hrálo na jejich polovině.

My jsme měli moc šancí, ale do brány nepadla ani jedna.

Ani žádná střela.

Asi nám to tam nechtělo padat.

Jenže potom přišla jejich jedna šance a tu patnáct minut před koncem proměnili.

Snažili jsme se dát gól, ale smůla, nic tam nepadlo.

Konec.

Za pět minut přišly na řadu penalty.

Ty jsme bohužel také projeli.

No to je jedno, příště určitě vyhrajeme.

                                                                                              Kachna

 

                                                                                 

 

Kvíz

Jaká měna je ve Francii:

a) euro

b) frank

c) koruna

 

Co se pěstuje ve Vatikánu:

a) ropa

b) nic

c) jehly

 

Jakého prezidenta má Řecko:

a) Konstantinos Kenteris

b) Konstantinos Stefanopulos

c) Konstantinos Pivolopulos

 

Který jazyk není ve Švýcarsku:

a) francouzština

b) němčina

c) Švýcarština

 

Hlavní město Samoy je:

a) Apia

b) Suva

c) Rita